Menú

Portals

Projectes cofinanciats per

 

FSE

FEDR

Ministerio de Economía y Competitividad

Origen i funcions

L'Institut Valencià d'Investigacions Agràries (IVIA) és una entitat autònoma de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia, creada per la Llei 4/1991 de la Generalitat Valenciana de 13 de març.

L'IVIA té al seu càrrec els fins propis de la Generalitat Valenciana d'impulsar la investigació científica i el desenvolupament tecnològic en el sector agroalimentari valencià i d'integrar aquesta contribució al progrés de la ciència agrària en el sistema de relacions de col · laboració i cooperació propi de la activitat investigadora.

Encara que la promulgació d'esta llei atorgà al nostre institut l'estatus jurídic actual, no suposà, en sentit estricte, el seu naiximent com a organisme investigador. El mateix preàmbul de la llei així ho expresa, en referir-se a la transferència del Centre Regional d'Investigació i Desenvolupament Agrari de Llevant (CRIDA-07) a la Generalitat Valenciana en 1984. Este Centre, a la seua vegada, fou hereu d'altres institucions i així ho detallà recentment el Dr. Salvador Zaragoza en el seu llibre Origen y actividades del Instituto Valenciano de Investigaciones Agrarias (1868-2000).

DESTAQUEM

Ves enrere L’investigador de l'IVIA Prof. Lluís Palou editor convidat d'un número especial sobre patologia de postcollita de la prestigiosa revista científica “Frontiers in Horticulture”

L’investigador de l'IVIA Prof. Lluís Palou editor convidat d'un número especial sobre patologia de postcollita de la prestigiosa revista científica “Frontiers in Horticulture”

Les malalties de postcollita són una de les principals causes de pèrdues i desaprofitament alimentari en el sector de les fruites i hortalisses. Actualment, las principals investigaciones en patologia de postcollita tenen com a objectiu comprendre les interaccions entre l'hoste i el patogen, aclarir aspectes bàsics i aplicats de l'epidemiologia i desenvolupar ferramentes innovadores per a un maneig sostenible i un control cost-efectiu de les malalties.

Estos temes d'investigació es tracten en el nou número especial de la revista “Frontiers in Horticulture” titulat “Innovative Approaches to Understanding Host-Pathogen Interactions, Epidemiology, and Managing Diseases caused by Postharvest Pathogens that Induce Loss and Waste of Horticultural Produce” i co-editat pel Prof. Lluís Palou, coordinador del Centre de Tecnologia postcollita (CTP) de l'IVIA, el Prof. Gianfranco Romanazzi (Marxe Polytechnic University, Italia) i la Dra. Bàrbara Blanco-Ulate (University of Califòrnia, Davis, els EUA).

Tots els científics que investiguen en estes temàtiques queden convidats a contribuir a este número especial. La data límit per a la presentació de manuscrits és el 30 juny de 2024.

Enllaç per a informació addicional i enviament de manuscrits:

https://www.frontiersin.org/research-topics/61981/innovative-approaches-to-understanding-host-pathogen-interactions-epidemiology-and-managing-diseases-caused-by-postharvest-pathogens-that-induïx-loss-and-waste-of-horticultural-produïx/overview


 

Actualitat

Xipre reduïx les poblacions de Diaphorina citri, vector del HLB, gràcies al programa de control biològic promogut per l'IVIA

L'IVIA ha dut a terme quatre missions científiques en territori xipriota. Ha proporcionat assessorament científic, suport tècnic, materials de formació i estratègies de resposta, participant...

Jornada del cultivo del kiwi en el IVIA (13/05/2025)

[NOVA JORNADA] El dimarts 13 de maig, en la Sala d'actes Eduardo Primo de l'IVIA, celebrarem una jornada per a actualitzar la informació sobre el cultiu del kiwi.

El programa "El camp a casa": el IVIA davant els nous reptes de l'agricultura.

En el programa 151 de El Camp a Casa, dedicat íntegrament a l'IVIA, es va oferir una completa panoràmica sobre l'actualitat i els reptes que enfronta el centre.

Video recomanat

Video recomanat

ENLLAÇOS

twitter