Portals

Projectes cofinanciats per

 

FSE

FEDR

Ministerio de Economía y Competitividad

Origen i funcions

L'Institut Valencià d'Investigacions Agràries (IVIA) és un organisme autònom de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia, creat per la Llei 4/1991 de la Generalitat Valenciana de 13 de març.

L'IVIA té al seu càrrec els fins propis de la Generalitat Valenciana d'impulsar la investigació científica i el desenvolupament tecnològic en el sector agroalimentari valencià i d'integrar aquesta contribució al progrés de la ciència agrària en el sistema de relacions de col · laboració i cooperació propi de la activitat investigadora.

Encara que la promulgació d'esta llei atorgà al nostre institut l'estatus jurídic actual, no suposà, en sentit estricte, el seu naiximent com a organisme investigador. El mateix preàmbul de la llei així ho expresa, en referir-se a la transferència del Centre Regional d'Investigació i Desenvolupament Agrari de Llevant (CRIDA-07) a la Generalitat Valenciana en 1984. Este Centre, a la seua vegada, fou hereu d'altres institucions i així ho detallà recentment el Dr. Salvador Zaragoza en el seu llibre Origen y actividades del Instituto Valenciano de Investigaciones Agrarias (1868-2000).

Funcions generals: 

  • Promoure i realitzar programes d'investigació, propis o concertats, relacionats amb el sector agroalimentari valencià.
  • Transferir els resultats científics obtinguts i mantenir relacions amb el sector agroalimentari per conèixer les seves necessitats d'R+D+I.
  • Fomentar les relacions amb altres institucions de la comunitat científica, tant nacionals com estrangeres.
  • Promoure l'organització de congressos o reunions científiques, en temes d'interés per a la Comunitat Valenciana, relacionats amb el sector agroalimentari.
  • Assessorar en matèria d'investigació i desenvolupament agroalimentari, tant als òrgans dependents de la Generalitat Valenciana i de l'Administració de l'Estat, com a les empreses del sector agroalimentari que ho sol·liciten.
  • Contribuir a la formació de personal investigador en l'àmbit de les seves finalitats científiques.
  • Qualsevol altres funcions que expressament se li assignen o deriven dels fins de caràcter general al seu càrrec.

Notícies

Ves enrere La Sanitat Vegetal en l'Agricultura i la Silvicultura: reptes i perspectives per a la dècada vinent

La Sanitat Vegetal en l'Agricultura i la Silvicultura: reptes i perspectives per a la dècada vinent

El passat 20 de juny va tindre lloc la presentació del llibre “La Sanitat Vegetal en l'Agricultura i la Silvicultura: reptes i perspectives per a la dècada vinent”, promogut per la Reial Acadèmia d'Enginyeria d'Espanya. Els autors del mateix són els Profs. Rafael. M. Jiménez Díaz, Ramón Albajes i María Milagros López; investigadora, fins a la seua recent jubilació, del Centre de Protecció Vegetal i Biotecnologia de l'IVIA.

La Sanitat Vegetal, a través de la protecció dels cultius i masses forestals, és una disciplina fonamental per a garantir la seguretat alimentària, però també per a la protecció del medi ambient i de la diversitat; i per a l'impuls del desenvolupament econòmic. La publicació d'aquest llibre permet incidir en aqueixa rellevància de la Sanitat Vegetal, així com presentar els reptes als quals s'està enfrontant la disciplina i als quals probablement s'enfrontarà en el futur.

El llibre, que ha sigut exhaustivament revisat per experts en la matèria, està estructurat en tres parts (A-C).

La part A exposa sobre la Sanitat Vegetal i els objectius de l'agricultura i la silvicultura del segle XXI (promoure la seguretat alimentària i la sostenibilitat dels sistemes agroforestals), així com sobre els reptes als quals s'enfronta la Sanitat Vegetal tant a nivell nacional com global.

En la part B s'aborda la forma en la qual la Sanitat Vegetal està responent a grans reptes com són els organismes nocius exòtics i la Bioseguretat Vegetal; les repercussions del canvi climàtic en plagues, malalties i males herbes; el paper dels fitosanitaris i bioplaguicides en la Sanitat Vegetal actual; i la situació i reptes respecte a l'Agricultura Ecològica.

La part C se centra en les innovacions biològiques i tecnològiques que ja s'estan implementant i consolidant per a millorar la Sanitat Vegetal.

En la presentació del llibre, María Milagros López va realitzar una breu exposició sobre els organismes nocius exòtics i la Bioseguretat Vegetal que va abordar, entre altres aspectes, la prevenció integrada d'aquests organismes.

Sens dubte, la qualitat dels continguts i el prestigi dels autors convertiran aquesta publicació en una obra de referència fonamental per a entendre el paper de la Sanitat Vegetal en l'agricultura del segle XXI.


 

 

Video recomanat

Video recomanat

ENLLAÇOS

twitter